כרטיס הביקור שלנו

גני השילוב מיועדים לילדים בגילאי גן חובה המתמודדים עם קשיים משמעותיים בתחום השפתי, עברו ועדת שילוב ונקבע כי הם יכולים להסתדר בגן רגיל.

את רוב יום הלימודים הם מעבירים בקבוצת בני גילם בגן הגדול אך נהנים ממפגשי הטרמה ועבודה אינדיבידואלית מגננות בעלות הכשרה בחינוך מיוחד, בגן הקטן – גן השילוב. עיקר העבודה בגן השילוב היא סביב כישורי השפה, מיומנויות למידה והבנה, הכנה לקריאה ומוכנות לכתה א'. בסיוע הפסיכולוגית של הגן ניתן גם מענה רגשי לילד, תוך הכוונה ותמיכה להורים ואף הפניה לגורמי טיפול נוספים במידת הצורך.

חשוב לציין, כי גן שילוב אינו מוגדר כגן חינוך מיוחד והוא פועל כתת כיתה בתוך הגן הרגיל – גן "בית יעקב". למערכת היחסים המיוחדת שבין עמותת "גני ילדים בית יעקב" לבין עמותת "פתחיה" תרומה מקצועית משמעותית לגנים אלו.

מטרת העל של גן שילוב

המטרה שהילד יוכל להשתלב בכיתה א' במסגרת החינוך הרגיל. אנו עובדים על צמצום פערים בין הילד לקבוצת בני גילו על ידי שיפור יכולות וביצועים, הקניית מיומנויות וחיזוק הביטחון העצמי.

גני השילוב מעוצבים ומאובזרים ברמה גבוהה המהווה סביבה לימודית מזמינה ומאתגרת.

צוות הגנים של "פתחיה" עובד בשיתוף פעולה עם צוות הפיקוח וההדרכה של משרד החינוך, עומד בקריטריונים הפדגוגיים והמקצועיים וזוכה להערכה רבה.