כרטיס הביקור שלנו

חמש יחידות להתפתחות הילד פועלות כיום על ידי "פתחיה – מוסדות לחינוך מיוחד". הראשונה, הוקמה בשנת 2004 בשיתוף ובגיבוי הד"ר בני גליק וממוקמת בשכונת רמות בירושלים, השנייה, בשכונת גאולה שבמרכז העיר. השלישית, בעיר אשדוד ברובע ז', הרביעית, ברח' שמגר בירושלים והחמישית – בנתיבות. חמשת היחידות עומדות בקריטריונים גבוהים מבחינה מקצועית ושירותית ונמצאות תחת פיקוח משרד הבריאות וקופות החולים.

היחידה הראשונה הוקמה מתוך מטרה לתת שירות מקצועי, זמין מבחינת זמני המתנה, מונגש מבחינת מיקום ומותאם לאוכלוסיה. עם התרחבות הפעילות והעמקת שיתוף הפעולה עם משרד הבריאות וקופות החולים, עלה הצורך, והוקמה היחידה השניה שבמרכז העיר בשיתוף עם קופת חולים מאוחדת, כאשר כל העת נעשים מגעים לפתיחת מוקדי שירות נוספים באזורים שונים בארץ.
הטיפולים ניתנים בשפות: עברית, אידיש, אנגלית, צרפתית ורוסית.

ביחידה להתפתחות הילד צוות מקצועי מיומן המעניק טיפולים פרא רפואיים בתחומי התקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ועבודה סוציאלית, לילדים המבוטחים בקופות החולים שקיבלו התחייבות כספיות לטיפולים מטעם הקופה לאחר אבחון מקצועי שעברו. כמו כן, ביחידות ניתנים טיפולים רגשיים לילדים עד גיל 12. הטיפולים המסובסדים במסגרת השב"ן (שירות ביטוח נוסף) מועברים ע"י מטפלות בעלות תואר שני בתחומן. גם את האבחונים עצמם ניתן לבצע ביחידות על ידי צוות המאושר לבצעם. כמו כן, ניתנים טיפולים בתחום היגוי שפה על ידי מטפלות מקצועיות המוכשרות לכך וטיפול רגשי לילדים בגילאי 0-9 המבוטחים בקופות החולים וקיבלו התחייבות לטיפולים מטעם הקופה לאחר אבחון מקצועי שעברו. ביחידות להתפתחות הילד של פתחיה ניתן לבצע גם את האבחונים עצמם על ידי צוות המותאם לכך.

סה"כ, מתבצעים על ידי "פתחיה" כ 2946 טיפולים בחודש.

ביחידות להתפתחות הילד של "פתחיה" אווירה נעימה ומזמינה וחדרי הטיפול מאובזרים במיטב הציוד הטיפולי החדיש והמתקדם לצד ערכות אבחון, שלל משחקים ואף ספריה עיונית בתחומים הרלוונטיים לטובת הצוות וההורים.