כרטיס הביקור שלנו

גני הקידום של "פתחיה" מהווים חממה חינוכית טיפולית מקדמת עבור ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, תסמונת דאון ונכויות שונות, אשר עברו ועדת השמה.
קבוצת הילדים בגן קידום היא קטנה, לרב לא יותר מ 8 ילדים, מספר אנשי הצוות גדול, מה שמאפשר מתן תשומת לב פרטנית לכל ילד בכל אחת מפעילויות הגן.

בגן קידום נהנה הילד מתוכנית לימודים מכוונת מטרות טיפוליות ומסל רחב של שעות טיפולים פרא רפואיים הכוללים טיפולים על ידי קלינאית תקשורת, פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק ומרפאה רגשית. לאורך השבוע מתקיימים חוגים טיפוליים במסגרת תוכנית התל"ן (תוכנית לימודים נוספת), הכוללת מערכת חוגים והעשרה מכוונת מטרות טיפוליות.

בגני הקידום, יום לימודים ארוך, עד השעה 14:30, ומיד לאחר מכן הילד נשאר לשעות המועדונית הטיפולית עד השעה 18:00. במועדונית, ארוחת צהריים חמה ומזינה לצד פעילויות טיפוליות הנושאות אופי חווייתי, מה שיוצר רצף טיפולי התורם מאד להתקדמותו של הילד.

גני הקידום של פתחיה מעוצבים ומאובזרים ברמה גבוהה המהווה סביבה טיפולית מזמינה ומאתגרת. בכל גן חדרי ספח לטיפולים אינדיבידואליים וניתן למצוא בהם ציוד טיפולי חדיש לצד ערכות אבחון עדכניות ומקצועיות.
צוות הגנים של "פתחיה" עובד בשיתוף פעולה עם צוות הפיקוח וההדרכה של משרד החינוך ומשרד הרווחה, עומד בקריטריונים הפדגוגיים והמקצועיים וזוכה להערכה רבה.

רק ב"פתחיה" – תוכנית השילוב

ב"פתחיה" זוכים התלמידים לתוכנית שילוב אופטימאלית, המתאפשרת תודות להיותה אחות לעמותת "גני ילדים בית יעקב". משאבים רבים מושקעים בבחירת המבנים ושיבוץ הכתות הסמוכות על מנת להפוך את השילוב לטבעי עבור ילדי גן החינוך המיוחד.

slaider_pnimi24

תוכנית שילוב אינדיבידואלית נתפרת לכל ילד בהתאם למטרות התל"א (תוכנית לימודים אישית) ונמצא עבורו הזמן המתאים בו הוא ירוויח את המקסימום משעת השילוב. כך נמצא תלמידים המשתלבים בגן הרגיל הסמוך בשעת יצירה, או דווקא בשעת הארוחה. מסיבות חגים, יום שישי וימי הולדת נחגגות במשותף, חוויה המעצימה את תחושת ה"שווים" הן לילדים והן להורים.

כחלק מחינוך לאהבת ישראל, נתינה וקבלת האחר, קם מודל השילוב ההפוך, בו קבוצת הגן הרגיל משתלבת בפעילויות הנערכות בגן קידום, תוכנית המדגישה כי כל אחד יכול לתת, כל אחד נתרם אך גם תורם.