סדר יום ותוכניות חינוכיות

סדר היום, רשימת המטרות החינוכיות והלימודיות והתוכניות הפדגוגיות והטיפוליות בגנים, נבנים בליווי צוות ההדרכה והפיקוח, בהתאם לאפיון הילדים ולדרישות משרד החינוך. בישיבות צוות הנערכות מעת לעת, נבחנים ההישגים ובמידת הצורך נערכים שינויים והתאמות.

כל ילד הלומד בגן שפה זכאי ל"סל שח"מ" – שעות טיפול פרא רפואי בתחומי התקשורת, הריפוי בעיסוק והטיפול הרגשי, הניתנות כחלק אינטגראלי ממהלך סדר היום בגן, מה שחוסך מההורים ריצות בשעות אחר הצהריים ליחידות התפתחותיות. על פי הצורך ובהתאם למטרות, מעבר לסל שח"מ מועברים טיפולים גם בקבוצות.

מערכת "פתחיה" משתדלת לתמוך ולסייע להורי הילדים גם מעבר לשעות הגן ומציעה מגוון אירועים לרווחת ההורים והמשפחות. לדוגמא, "נופש חיל" – נופשון מסובסד בן שלושה ימים בתנאי אירוח מפנקים בבית מלון, ימי חוויה והעצמה להם מחכות האמהות מידי שנה. "ערב מיצוי זכויות" אף הוא יוסד על מנת להנגיש להורים מידע בתחומים רלוונטיים שונים.

yom_mizui1

ב"פתחיה" מתנהלים בשקיפות מלאה ומאמינים בכוח ובתרומה של שיתוף פעולה בין המסגרת הטיפולית למסגרת הביתית. ההורים מדווחים באמצעות מחברת קשר יומית על כל הקורות במעון, כולל אילו טיפולים קיבל הילד, לצד הדרכה והמשך עבודה ותרגול בבית.

slaider_pnimi22

קשר עם המשפחה

בפתחיה מאמינים, כי קשר רציף עם ההורים, שיתוף פעולה ואמון הדדי הם הכח שמניע את ההצלחה, שכן ההורים מכירים את הילד ונמצאים איתו רוב שעות היום. הצוות מעודד קשר פתוח וחשיבה משותפת עם ההורים, זמין וקשוב לבקשות ואף מזמין את ההורים להעלות יוזמות פרטיות הנודע לילדם האישי, או לטובת הילדים וההורים כולם.