שאלות נפוצות

  • מי זכאי להשתלב בגנים שלנו? איך נרשמים?

    בגני מש”ה מתקבלים ילדים עם תסמונת דאון או עיכוב התפתחותי משמעותי בגילאי 3 עד 7 שעברו ועדת ורייאטי או נמצאים בתהליכים להכרה ברמת התפקוד שלהם. אם ילדכם עונה על ההגדרה, תוכלו לבקש בוועדת השמה שיבוץ באחד  מגני פתחיה,  בכל מקרה של ספק או שאלה – אנחנו כאן בשבילכם, נשמח לעשות לכם סיור בגנים המקצועיים שלנו וללוות אתכם בתהליכי קבלת ההחלטה.

  • האם הילד שלנו יוכל להשתלב בגן רגיל? למה שההורים בגן הרגיל יסכימו לכך?

    לכל ילד בגן  מש”ה, נבנית תכנית שילוב אינדיבידואלית המתאימה ליכולותיו ולצרכיו. כל גן שלנו הוא סמוך לגן רגיל- בנים או בנות, לרוב בפער של שנה על מנת להשיג תפקוד אופטימלי. הילדים מלווים באנשי הצוות ומשולבים בהדרגה במגוון פעילויות חברתיות. אנו מבצעים אף שילוב הפוך ומאפשרים לילדי הגן המשלב ליהנות מהאבזור המתקדם ומהתנאים בגני מש”ה. הגנים המשלבים מוכרים בשכונתם כגנים איכותיים במיוחד וכבעלי ערך מוסף מהקרבה לאנשי מקצוע, מה שהופך אותם למבוקשים. ההורים מדגישים ומרגישים את הזכות שבשילוב ולוקחים חלק פעיל.

  • האם אתם מסייעים בקידום התפקוד העצמאי של הילד?

    בגנים שלנו מושם דגש על פיתוח עצמאות ומתן כלים לילד על מנת שיגדל לבוגר פעיל ועצמאי. כחלק בלתי נפרד מהתל”א האישית אנו מקדישים תשומת לב ועובדים עם הילדים בשיתוף הבית על אכילה נאותה, על תפקודי יום יום- כהתלבשות וכמובן, גמילה, המהווה תהליך משמעתי בהתפתחות הילדים. יש לנו צוות מנוסה וותיק ותכניות גמילה המותאמות לצרכי הילד והמשפחה. אנו נלווה אתכם בתהליך המשמעותי והמורכב הזה כדי שהילד שלכם יהיה עצמאי ומסוגל.

  • הילד שלי עדיין אינו מדבר, האם יש לכם כלים לעזור לו?

    בגנים שלנו מושקעת חשיבה רבה על קידום הילד בשפה מתוך הבנה ששפה היא השער שלנו לעולם, בגנים שלנו קלינאיות תקשורת מנוסות ומקצועיות, המקבלות הדרכה ממיטב אנשי המקצוע בתחום, במקביל לעבודה על פיתוח אוצר מילים והגייה נכונה, אנחנו נעזרים במיטב החידושים בתחומי תקשורת תומכת וחליפית, כל גן שלנו מאובזר באייפד עם תוכנות שפה מתקדמות המאפשרות לילד כלי הבעה, מפחיתות מתח ומאפשרות להגיע לדיבור.

  • מהו אבחון וראיטי?

    אבחון וראיטי הוא תהליך שילד עם איחור התפתחותי משמעותי עובר בכדי לקבל אבחון מדויק מהי רמת הפיגור. אבחון זה נעשה ע”י צוות מקצועי פסיכולוג פסיכיטרי רופא ילדים מורה לח”מ עו”ס ויושב ראש הוועדה לאחר 2 מפגשים נקבעת רמת תפקודו ובהתאם לכך מקבל את זכויותיו בחינוך ותקציבו בביטוח לאומי.

  • מהו הגן השיקומי של פתחיה?

    גן שיקומי בפתחיה – עונה לצרכי ילדים הסובלים מהיפוטוניה גלובלית*, מקשיים מוטריים (סיעודיים) המאובחנים עם CP + תסמונת נוספת (בחלקם).
    * היפוטוניה גלובלית – חולשה בשרירי הגוף  המונעת מהילד לתפקד בכל הקשור להתפתחותו המוטורית. כמו זחילה הליכה וכו’