כ-25 אלף ילדים ישתתפו בקייטנות פסח | המודיע

כ-25 אלף ילדים ישתתפו לראשונה ב-1,200 קייטנות פסח ללא תשלום שיופעלו על ידי מוסדות 'פתחיה' ברחבי הארץ

שעה שהכל טרודים בעבודות הפסח, הקירצוף ונקיון הבית היסודי, ב"פתחיה" חשבו ותכננו איך להקל על האמהות. להן יש בדרך כלל כאב-ראש נוסף – איך להעסיק את הילדים הנמצאים בחופשה, באופן שניתן יהיה להיערך לחג ברוגע וללא הפרעה, ובידיעה שהילדים מופקדים בידיים אמונות ואחראיות. ומה תגידו אם האתגר החלומי הזה גם לא יעלה להן אפילו שקל אחד? אז זהו. שהיוזמה האדירה הזאת הפכה למציאות מרנינה, אותה לא חדלים לשבח ולהלל.

1,200 קייטנות שעל ידי 'פתחיה', זכיינית הפעלת צהרונים וקייטנות של החברה למשק וכלכלה במגזר החרדי, ייפתחו שעריהן וההיערכות בעיצומה. כ-25,000 ילדים ישתתפו בקייטנות שיפעלו בירושלים, ביתר עילית, בני ברק, אלעד, מודיעין עילית ובריכוזים חרדיים נוספים ברחבי הארץ. במטה הקייטנות המיוחד שהוקם במשרדי פתחיה נעשים המאמצים האחרונים על מנת להבטיח פתיחה מהירה ותקינה של הקייטנות.

קייטנות פסח של 'פתחיה' ייפתחו ביום חמישי ו' ניסן ויימשכו עד ערב בדיקת חמץ, יום רביעי י"ב בניסן (כולל).  הקייטנות יתקיימו מהשעה 8:00 בבוקר עד שעה 13:30 אחה"צ, ויכללו בנוסף לפעילות, החוגים והתכניות החינוכיות המגוונות, גם ארוחת בוקר בריאה ומזינה – והכל ללא תשלום! הקייטנות לא יתקיימו ביום שישי.

כאמור, קייטנות פסח של 'פתחיה', ניתנות לילדים ללא תשלום מצד ההורים, ומאפשרות להורים להתארגן ולהשלים את ההכנות לפסח כשהילדים נמצאים במסגרת חינוכית מרתקת ומעשירה, מקבלים ארוחת בוקר מזינה וחוזרים הביתה בשעות אחר הצהריים מרוצים ורגועים.

בישיבת היערכות מיוחדת שהתקיימה במשרדי פתחיה לרכזי הקייטנות, הציג הרב יצחק גולדקנופף, מנכ"ל מרכז איגוד התתי"ם, את הפעילות הענפה שהתקיימה במהלך החודשים האחרונים מול משרד החינוך והחברה למשק וכלכלה והרשויות המקומיות, כדי להבטיח שתכנית הקייטנות הארצית תכלול גם את ילדי המגזר החרדי, מבלי שייאלצו חלילה להתפשר על תכנים חינוכיים. הוי אומר: התכנים הלימודיים בקייטנות החרדיות, ייקבעו אך ורק על ידי מנהלי מוסדות החינוך ללא מעורבות גופים חיצוניים.

הרב גולדקנופף הדגיש כי בהתאם להנחיות מרנן ורבנן שליט"א, וכן ועדת הרבנים לענייני חינוך, כל התכניות החינוכיות בקייטנות פסח של פתחיה יהיו תחת הניהול החינוכי של מנהלי תלמודי התורה לבנים, ושל רשת גני ילדים בית יעקב לבנות. הרב גולדקנופף הנחה את רכזי הקייטנות לעמוד על המשמר, ולוודא שנשמרת העצמאות החינוכית המוחלטת של מנהלי תלמודי התורה המשתתפים בתכנית הקייטנות.

כבר במהלך ההרשמה לקייטנות פסח נמסר על התלהבות גדולה בקרב ציבור ההורים שבשיחות טלפוניות רבות ביקשו להביע תודה והוקרה להרב גולדקנופף על היוזמה המבורכת שאין לה אח ורע, הן לטובת הילדים שגם בערב פסח מטופלים כיאות ומקבלים ארוחות מסודרות ואינם 'נופלים בין הכסאות'; והן לטובת ההורים שאינם כורעים תחת עול המעמסה המונח על כתפיהם בימים טרופים אלה.