כנס מקצועי לרופאי ילדים במעון פתחיה | מהעיתונות

רופאי ילדים התכנסו לערב מקצועי במעון פתחיה

נערכה הכרות עם המסגרות הרלוונטיות בבית שמש: מעון יום שיקומי פתחיה | פרוייקט מסיכון לסיכוי | מעון שיקומי ללקויי שמיעה – שמע קולנו

רשת המעונות השיקומיים של 'פתחיה מוסדות לחינוך מיוחד' קיימה בשבוע שעבר במעון יום השיקומי של פתחיה בבית שמש, ערב ייחודי ומקצועי לעשרות רופאי ילדים. הכנס המיוחד, נערך בשיתוף מחלקת הרווחה בבית שמש ובמרכזו נדון חשיבות שותפותם של רופאי הילדים באיתור, ליווי והכוונה למסגרות לבעלי עיכוב התפתחותי משמעותי בגילאי לידה עד שלוש.

אחד המוטיבים המלווים את רשת 'פתחיה' מאז הקמה בכל המסגרות השונות היא התפיסה החינוכיות הכוללת לטובת הילד מגיל צעיר. מעבר לשירותים הצפופים הניתנים במהלך השרות במסגרות של 'פתחיה', משקיעים המנהלים והצוות בלמידה והעשרה של התפיסות החינוכיות לקידום ולשיקום הילדים. כחלק מההצלחה הרבה בתחום, החליטה 'פתחיה' כמחויבות קהילתית, לתת כלים מקצועיים לשיפור השרות בראיה כוללת, ומקיימת ערבי חשיפה בנושא לרופאים ולהורים.

בערב הרופאים עמד השיח העיקרי באמצעי וחובת האבחון וההפניה של הילד מאז לידתו. כמפעילי מערכת חינוך מתקדמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים, נתקלים ב'פתחיה' מידי יום ביומו בתינוקות ופעוטות רבים בעלי עיכוב התפתחותי משמעותי, שאיבדו זמן יקר של אבחון וטיפול בגיל הקריטי,בשל חוסר הפניה בזמן הנכון למסגרת הנכונה.

עשרות הרופאים שהגיעו לסדרת ההרצאות המקצועיות, סיירו בתחילה ברחבי המעון השיקומי של 'פתחיה' והתפעלו מהרמה המקצועית, ממגוון הטיפולים והאבזור החדשני והמתקדם. בהמשך הערב, העשירו הדוברים בכנס את רופאי הילדים במידע מקצועי חשוב, העניקו כלים עדכניים וחשבו את המסגרות הרלוונטיות ואת תהליך ההשמה אליהן.

דברי פתיחה וברכה השמיע השמיע יו"ר הנהלת 'פתחיה', הרב יצחק גולדקנופף. בדבריו הציג הרב גולדקנופף את ההתפתחות האדירה והמרשימה של רשת 'פתחיה' כשבמרכזה הפתיע את המשתתפים בהציגו את המודל המוחשי החדש של 'קמפוס הילדים המתוקים', קומפלקס רב ממדים ההולך ונבנה ברמת בית שמש, שיכלו בתוכו את כל הפונקציות לטובת הגיל הרך: גנים, מעונות, מכון להתפתחות הילד, בריכה שיקומית, חדר סנוזלן ועוד.

פרופ' ישעיה וקסלר, מנהל אשפוז יום בביה"ח הדסה הר הצופים ומומחה ברפואת ילדים, מסר בכינוס הרצאה מרתקת בחובת הקשר בין רופאי הילדים להורים, "אנו מוצאים כי רופא הילדים, המלווה א הילד מתקופת לידתו ומהווה סמכות מקצועית ודמות מוכרת וחיובית עבור מהמשפחה, יכול להשפיע, לסייע, לכוון וללוות את המשפחה, הן באיתור הבעיה, הן במודעות אליה והן בחיפוש המענה והמסגרת המתאימה ביותר".

עובדים סוציאליים ומומחים מרשת 'פתחיה' נטלו גם הם חלק פעיל בערב זה והעשירו את המשתתפים מניסיונם הרב בהתמודדות יום עם אותם ילדים. עו"ס מטעם ארגון 'קשר' וגורמים נוספים שנאמו בכנס, העלו על נס את הצלחת רשת 'פתחיה', לדבריהם, 'פתחיה הכשירה וקידמה מאות ילדים בהצלחה רבה שמעוררת התרגשות בכל פעם מחדש. העלאת המודעות בערב הנוכחי תתרום שההצלחות יקרו עוד הרבה יותר מוקדם".

הרופאים הרבים שנשארו עוד שעה ארוכה לשיח רפואי ומקצועי ובירור שאלות עם מומחים הודו נרגשות למארגני הכינוס וציינו את המקצועיות והמומחיות שהוצגו בערב החיוני, בתקווה שתשיג את פרותיה ותהיה פורצת דרך העלאת המודעות באבחון מוקדם וחשוב.

עיתון המודיע
עיתון משפחה

rofei_yeladim_chadash_bs

להורדת הקובץ לחצ/י כאן