"נאות מלכה" יפתח במודיעין עילית בתשע"ח | המודיע

ייקרא על שמה של נשיאת רשת גני ילדים ומעונות "בית יעקב" מרת מלכה גולדקנופף ע"ה – בתום השנה הראשונה לפטירתה * הקריה החינוכית מכילה  7 כיתות גן לילדים עם צרכים מיוחדים, 4 כיתות מעון יום, 4 כיתות מעון יום שיקומי, מטבח מפואר, חדרי טיפולים וחצרות מאובזרות במתקנים המותאמים לגיל הרך | א.ש. ברכה

מודיעין עילית, עיר של תורה וחינוך על תילה בנויה, משלימה בימים אלה נדבכים חדשים ומקוריים בעולמות החינוך המעטרים אותה לשם ולתפארת. רק אשתקד, הכריזו בטקס קטן וצנוע ראש העיר הרב יעקב גוטרמן ומנכ"ל רשת גני ילדים ומעונות "בית יעקב" הרב יצחק גולדקנופף, על הקמת קרייה חינוכית בשכונה המעטירה "נאות הפיסגה" – וכיום כבר נערכים לפתיחת שלב ב' של הקרייה.

בראש חודש אלול הקרוב, עם פתיחת שנת הלימודים החדשה תשע"ח, יתייצבו למעמד חגיגי ראשי ואבות העיר התורתית לצד ראשי רשת החינוך הגדולה לגיל הרך בית יעקב ופתחיה ויחנכו את האגף החדש והמרהיב של "נאות מלכה", קרייה הנושאת את שמה של נשיאת רשת הגנים והמעונות בית יעקב, האשה הצדקנית מרת מלכה גולדקנופף ע"ה, אלמנת מייסדה ומנהלה הראשון של רשת הגנים הרב אריה גולדקנופף ז"ל, שהיום חל יום השנה הראשון לפטירתה.

הקרייה החינוכית "נאות מלכה" נבנתה בסטנדרטים הגבוהים והמתקדמים בעולם החינוך, והיא מכילה  7 כיתות גן לילדים עם צרכים מיוחדים, 4 כיתות מעון יום, 4 כיתות מעון יום שיקומי, חדרי מנהלה, מטבח מפואר ומצוייד, חדרי טיפולים, חצרות מאובזרות במתקני שעשועים המותאמים לפי שכבות הגיל הרך – והכל מרוהט במיטב הציוד המודרני והמשוכלל.

דגש מיוחד הושם בתכנון הקומפלקס הענק, ובו נסללו שבילים מיוחדים ומעליות רחבות לצורך נגישות נכים ומוגבלים כדי להקל על הבאים לקריה החינוכית.

ברחבי מודיעין עילית כבר פועלות למעלה מעשר שנים כיתות גן של מוסדות החינוך המיוחד "פתחיה", לשביעות רצונם ורווחתם של ילדי העיר ומשפחותיהם. הקרייה החדשה ב"נאות הפיסגה" היא נדבך נוסף ומפואר במעטפת החינוכית עתירת הנסיון שרשתות בית יעקב ופתחיה פורשות על העיר.

הנהלת רשת "בית יעקב" אינה מחמיצה אף הזדמנות להלל ולשבח את פעילותו הנמרצת של ראש העיר הרב יעקב גוטרמן, האיש שבתושייתו ותבונתו מצעיד את מודיעין עילית לפסגות ושיאים לא נודעו, כאשר במרכז מעייניו – ההשקעה בפיתוח מוסדות החינוך על כל שלוחותיהם וזרועותיהם. זאת, על מנת להעניק לתושבי העיר את המירב ללא פשרות.

במעמד ההכרזה על הקמת הקריה החינוכית "נאות מלכה", במלאות ה'שלושים' לפטירתה של מרת מלכה גולדקנופף, אמר ראש העיר הרב גוטרמן, כי לא "פתחיה" ביקשה לחדור למודיעין עילית. עיריית מודיעין עילית היא זו שחפצה ביקרה של רשת פתחיה; בדקנו ומצאנו את פתחיה ראויה לשרת את עירנו כרשת הטובה והיעילה ביותר בתחום החינוך המיוחד וכחלוצת שיטת השילוב, שיטה שאומצה בקנה מידה ארצי על ידי משרד החינוך.

כולן שוין לטובה

טבעי וכמובן מאליו היה הרעיון להנציח את שמה הטוב של נשיאת רשת הגנים מרת מלכה גולדקנופף ע"ה על הפרוייקט החינוכי במודיעין עילית. את מיטב שנותיה הקדישה בעמידה לימין בעלה ז"ל – במסירות אין קץ למען שלל תפקידיו הציבוריים ובמיוחד בייסוד וניהול רשת גני ילדים ומעונות יום "בית יעקב". היא ראתה שליחות-קודש בהקמת בית חם לחינוך ילדי הגיל הרך. עם פטירתו, השתלבה במסגרת הפעילות החינוכית בכל המישורים ובמיוחד בסיוע לילדים המיוחדים.

צ"ב שנותיה היו כולן שוים לטובה. משחר נעוריה ועד זקנה ושיבה  דבקה באמונתה בכל תחנות חייה.

נולדה בחודש טבת תרפ"ה בעיר העתיקה בירושלים לאביה רב-הפעלים רבי משה מרדכי ז"ל מרגליות מחשובי חסידי קרלין, ולאמה הצדקנית אשת-חיל מרת איטה לאה ע"ה. בבית חסידי-שורשי זה עוצבה אישיותה הסגולית, בית של ערכי תורה, אמונה ומידות תרומיות, אותם הנחילה לצאצאיה.

בענוות חן האופיינית לה, גילמה המנוחה דמות מופת. הליכותיה צנועות ומדודות, תפילות שגורות תדיר על פיה, ועל קוצו של דין ומנהג לא תוותר. לעולם לא תדבר סרה באיש וכל מעיינה – להיטיב עם הבריות להרעיף ברכות על ראשם ולדאוג לרווחתם.

ברגישותה האופיינית היתה ערה לסביבתה. גם במסגרת עבודתה כשהבחינה במי מהעובדות הזקוקה למילה טובה ולעידוד, היא עשתה זאת בתבונה ובצורה טבעית. העובדות מצידן ראו בה דמות אמיתית שאינה יודעת גינוני סרק ומשחקי כבוד – ועל כך רחשו לה הערכה רבה.

אכן, זכתה האשה הצדקנית מרת מלכה ע"ה והקרייה החינוכית "נאות מלכה" תישא את שמה לגאון ולתפארת, ויהיו תפילותיה ותחינותיה הרבות לזכותם של ילדי החמד אשר יעשו את צעדיהם הראשונים באכסניה נפלאה זו.

להורדת הקובץ לחצ/י כאן