יום עיון מקצועי למנהלי תת"ים בביתר | מהעיתונות

בסימן עזרה ושילוב לילד המתקשה:
רשת 'פתחיה' קיימה יום עיון מקצועי למנהלי תלמודי תורה בביתר עילית

גני פתחיה הפועלים בשילוב ילדים בעלי קשיים וצרכים מיוחדים, חלוצה בתחום שילוב גני השפה בתלמודי התורה בארץ.

יום עיון מקצועי ומרשים נערך השבוע בעיר ביתר עילית. לאור שיתוף הפעולה של מחלקת החינוך בעיריית ביתר עילית עם רשת פתחחיה התכנסו מנהלי תלמודי התורה בעיר לשמוע הרצאות מקצועיות על חשיבות איתור קשיי למידה בגיל הרך ע"מ לפתור בעיות בעודן קטנות ולאפשר לילדים המשך התפתחות נורמטיבית. במרכז יום העיון, דיברו המשתתפים על גן פתחיה הייחודי בביתר עילית שנועד לתת לילדים המתקשים, שילוב מושלם של גן שפה בחממות תלמוד תורה רגיל לכל דבר. מעבר להכרה החשובה שיש בעצם קיומו של גן כזה תחת מסגרת התלמוד תורה, רובם ככולם של הילדים זוכים ב"ה להשתלב בהמשך השנים עם שאר הילדים בתלמודי התורה השונים ולהתקדם ולהתפתח כראוי.

בפתח יום העיון דיבר מנכ"ל רשת פתחיה, הרב ישראל והודה לראש העיר הרב מאיר רובינשטיין על שיתוף הפעולה הפורה למען ילדי העיר: "כולם מגישים ביכורים לבית המקדש, אבל העשירים מגישים על מגש של כסף. עיריית ביתר מגישה על מגש של כסף מבנים תקנים ציוד ועוד, כדי שהילדים יוכלו להתמודד בחיים ולקבל את המגיע להם". כמו כן הודה מנכ"ל פתחיה למנהל מוסדות סלונים בביתר עילית, הרב יעקב רוטנברג על שיתוף הפעולה והמסגרת  החשובה שיש בהתאמת תכני החיידר בעזרה לילדים המתקשים.

המפקח הפדגוגי בת"ת "סלונים" שמלווה במסירות ובמקצועיות את הגן, הרב אליהו מאיר זיידע הנחה את יום העיון המקצועי בטוב טעם, לאחר שהזמין  את ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין לשאת את דבריו. אמר רה"ע כי עיריית ביתר קשובה ביותר לצרכי הילד. בפנייה למנהלי התלמודי תורה הרבים שנכחו באולם, אמר הרב רובינשטיין: "המנהלים הם השותפים הבכירים בכדי לעזור לילדים המתקשים. זכינו שיש לנו בעיר את פתחיה שהיא החלוצה בביתר לפתוח גן שפה לבנים בצמוד לת"ת סלונים". לאחר שהפליג בשבחים על התרשמותו מהעבודה המקצועית של הצוות וההתקדמות של הילדים, בירך רה"ע במעמד את הרב יהודה קורנבליט על תפקידו החדש כראש אגף לחינוך מיוחד והדגיש כי עירית ביתר עילית תמשיך לתת כתף לשיתוף הפעולה החשוב והייחודי בין רשת פתחיה לת"ת סלונים.

בדברי הברכה שנשא הרב יעקב רוטנברג, מנהל מוסדות סלונים ביתר עילית אמר כי הגן הזה הוא המזוזה השומרת של הת"ת ושל כל העיר ביתר עילית: "כל יהודי הוא יהלום גם כשהוא נופל לבור. אין מישהו שלא ירצה ללכלך את ידיו כדי להרים יהלום. הגנים האלו נקראים 'מרכז יהלום' כי הילדים האלו הם היהלומים שלנו". בהתרגשות רבה, סיפר הרב רוטנברג כי לפני כחצי שנה הוא הוזמן לסיום הש"ס שנערך ע"י ילד בוגר השנה הראשונה של גן השפה של "פתחיה" בת"ת סלונים.

מנהל אגף החינוך בעיריית ביתר עילית, הר ישראל תיק, אמר למנהלים: "המחויבות של המנהלים היא לזהות את הילדים הנחשלים לפני שנדבקת להם תוויות שאח"כ קשה מאוד למחוק אותה. ילד שהולך לגן שפה מקבל את הכח והיכולת להבנות רגשית.

במרכז יום העיון נמסרה הרצאה מקצועית ע"י הרב יחיאל מיכל מנדרוביץ – מנהל ביה"ס חינוך העצמאי בגני תקווה שנתן למנהלים ולמפקחים ארגז כלים לאיתור הילדים המתקשים ולהפנייתם לגורמים המקצועיים. בסיום יום העיון, סיירו המנהלים בגן השפה והתרשמו מאסטרטגיות הלמידה השונות, מהצוות הרב תחומי המקצועי של פתחיה ומההתקדמות המרשימה של הילדים. כמו"כ, קיבלו המשתתפים ערכה מיוחדת לאיתור ילדים שפותחה ע"י הצוות המנוסה של פתחיה ובית יעקב.

עיתון המבשר

להורדת הקובץ לחצ/י כאן

catvoo_itoor_yeladim_beitar_shearim