יהודי של שבת | מוסף ירושלים – משפחה

לוחם השבת בבירה מספר על המאבקים ועל ההצלחות שבדרך.
הרב יצחק גולדקנופף, מזכיר ועדת הרבנים לשמירת קדושת השבת, משחזר את ימי ההוד של הקמת הוועדה, ומכיר את הבעיות הסבוכות של המחלוקות העירוניות בירושלים "מתחם הספורטק יהיה סגור בשבת", הוא מבטיח לקוראי "משפחה" ומביע תקוה כי כך יהיה גורל מתחם ה'ביג' באשדוד

כשהרב יצחק גולדקנופף מביט אל הבניין האימתני שניצב מאחוריו, הוא מתקשה שלא לחייך. מתחם ה'סינמה סיטי', שעורר הדים נרחבים כל כך בקרב ציבורים רבים בירושלים עוד לפני שנפתח לכלל הציבור, הדאיג אותו. כל כך הדאיג אותו, שהוא טרח לסור ללשכתו של ראש העיר ניר ברקת, בדרישה ברורה שהמקום יהיה סגור בימות השבת ובחגי ישראל.

ימים רבים חלפו מהפגישה ההיא. ירושלים, מטבעה, סיפקה לא מעט כותרות לעיתונים, אבל הוא לא אמר נואש. גם כאשר עתרו בעלי ה'סינמה סיטי' לבג"ץ בדרישה שיתיר להם להפעיל את המתחם בשבת הוא ידע שהפעם, יש לו שותף במלחמת השבת הציבורית שלו, שהפכה זה מכבר למלחמה פרטית שלו אל  מול מחללי השבת בבירה. "לזכותו של ראש העיר יאמר, שהוא עשה כל שביכולתו כדי לגרום לבעלי הסינמה למשוך את העתירה" הוא אומר בראיון ל'משפחה' "ראש העיר נעמד על הרגליים האחריות כדי למנוע את הפעלת המקום בשבת, וזה צעד מוערך מאד מבחינתו."

הוא ממהר להרעיף שבחים על רא העיר המכהן על פעולה ברוכה זו כי הוא גם מודע לכך שיש לחצים בלתי פוסקים מהצד השני של התעוררות וכדו'. במקביל הוא גם מודע לעובדה שאלמלא הפעילות שלו ושל ועדת הרבנים למען קדושת השבת, לא בטוח כלל וכלל שראש עיר היה נלחם כדי לשמור על כבודה של השבת בבירה. הוא מסרב ליטול את הקרדיט, אבל כשלוחצים אותו אל הפינה הוא נכנה 'הרבה מאד שנים של מאבקים עשו את שלהן' הוא אומר. 'ההסתכלות של כל גורם רשמי במדית ישראל על יום השבת, השתנתה מאוד מאז שוועדת הרבנים החלה לפעול. אני לא מוריד מערך הפעילות של ניר ברקת, אבל אין ספק שלמאבקים הממושכים שלנו למען שמירת השבת בירושלים יש חלק לא מבוטל בהחלטה להשאיר את מתחם הסינמה סגור בשבת קודש'. בדיוק כמו שאילצנו אותו לסגת מפתיחת החניון בכיכר ספרא בשבתות ובמועדי ישראל.

להורדת הקובץ לחצ/י כאן