בית-הספר "פיתוחים" פותח סניף חדש בבני-ברק | המודיע

אנשי מקצוע ומומחים לחינוך מיוחד: פתיחת בית הספר 'פיתוחים' בבני ברק היא בשורה משמחת מאוד להורי וילדי החינוך המיוחד

בשנה הבאה יפתח בבני ברק בית הספר 'פיתוחים' לילדים בעלי צרכים מיוחדים עם בעיות קשות ומרוכבו

מומחים בתחום החינוך המיוחד ואנשי מקצוע העוסקים בתחום, העלו בשנים האחרונות בפני עיריית בני ברק, את הצורך בפתיחת מסגרת בית ספרית עבור ילדים בעלי צרכים מיוחדים הסובלים גם מבעיות קשות ומורכבות. למרות הגידול המבורך במעונות יום עבור הילדים הללו, נוצר חוסר במענה לילדים בגלאי בית הספר.

בשבועות האחרונים הודיעה עיריית בני ברק, כי  לאחר הליך ממושך של בדיקה הוחלט כי רשת 'פתחיה' תפתח בשנה הבאה בית ספר לחינוך מיוחד בעיר, שייתן מענה מקצועי ואיכותי לילדים אלו. מומחים ואישי חינוך העוסקים בתחום אמרו כי הדבר היה חובת השעה וכי לדעתם  רשת מנוסה כמו 'פתחיה' שהיא בעלת ניסיון ומוניטין רב שנים בטיפול בקשת רחבה של ילדים בעלי צרכים מיוחדים,  תדע לתת מענה לילדים ולהורים שעד כה לא קבלו מענה הולם לצרכים שלהם ולהתפתחות שלהם בגיל בית הספר.

בית הספר 'פיתוחים מנוהל על ידי צוות מקצועי ומנוסה בתחום החינוך המיוחד בדגש על קידום ילדים בעלי בעיות תפקוד קשות ומורכבות. בית הספר יפעל בפיקוח של משרד החינוך ובלווי האגף לחינוך בעיריית בני ברק

פתיחת בית הספר מהווה בשורה להורים לילדים עם בעיות מסוג זה שיכולו לקבל מענה במסגרת חינוכית-טיפולית מן המעלה הראשונה עבור ילדיהם שלצד היותם בעלי צרכים מיוחדים הם סובלים  מכשלי התפתחות מורכבים ושונים.

פתיחת בית הספר בבני ברק היא המשך למגמת ההתרחבות של 'פיתוחים' שהחלה עם פתיחת בית הספר בעיר בית שמש. בית הספר בבית שמש זכה לשבחים רבים מצד אנשי המקצוע. ההצלחה של בית הספר עשתה לה שם גם בקרב המוסדות המכשירים את אנשי המקצוע בתחומים הפרא-רפואיים. התלמידים במוסדות אלו באים לצפות מקרוב אחרי צורת העבודה של הצוות החינוכי-טיפולי, בבית הספר.

ההצלחות של 'פיתוחים' באו לידי ביטוי בהישגים של ילדים שהרופאים כבר לא האמינו ביכולת שלהם. כך למשל בבית הספר 'פיתוחים' בבית שמש הגיע ילד שהרופאים אמרו שלהערכתם לא יכול ללכת. למרבה הפלא צוות בית הספר השכיל ללמד אותו בתוך תקופה קצרה לרכוש את מיומנויות ההליכה.

ההצלחה של 'פיתוחים' קשורה להיותה חלק מרשת 'פתחיה' שמפעילה כבר 30 שנה בהצלחה, גני ילדים, מעונות יום שיקומיים ומסגרות חינוך מיוחד. על הניסיון והיכולות החינוכיות פורצות הדרך של 'פתחיה' זכתה הרשת לשורה של פרסים והוקרה כמו 'מגן שר הבריאות' והכרה והוקרה ממשרדי הממשלה השונים.

הרב יצחק גולדקנופף נשיא 'פתחיה': אנחנו מודים לעיריית בני ברק בראשות ראש העיר הרב אברהם רובנשטיין, המנכ"ל הרב שמואל ליטוב והמשנה למנהל אגף החינוך בעירייה הרב יהודה לוי, ולמשרד החינוך על האמון שהם נותנים בנו ומאפשרים לנו להעניק את המיטב והניסיון שלנו בתחום החינוך המיוחד עבור הילדים המיוחדים בעלי הצרכים המורכבים. אנו שמחים לפתוח את הסניף החדש בבני ברק וסמוכים ובטוחים שהוא ייתן מענה מקצועי מיטבי לילדים אלו'.

הרב ישראל גולדקונפף מנהל רשת 'פתחיה' הביע באוזני ההורים, תודה עמוקה מעומק הלב על עמידתם האיתנה בכך שילדיהם ילמדו בשנה הבאה בבית הספר 'פיתוחים', וזאת באמצעות  שיגור מכתבי הערכה והוקרה למחלקת החינוך בעיריית בני ברק, כדרישת המכרז. במכתבם ציינו ההורים, כי הם סיירו במספר מוסדות חינוך, אך מקצועיות ואנושיות כמו שיש בבית הספר 'פיתוחים' בבית שמש, אין באף מקום. אי לכך, הפצירו ההורים בעירייה להקים מוסד שכזה בבני ברק.  בתוך כך, נודע כי בימים אלו התקבלו האישורים הנדרשים על פי המכרז לכל ענייני האדריכלות, והתכנון הפיזי לבית הספר והכל על פי כל התקן החוקי הנדרש על ידי הגורמים הרלוונטיים.