מסיבת חנוכה עם סבתא במעונות היום השיקומיים

באיזשהו מקום בעולם, קיים כנראה המדריך המלא לסבתאות מושלמת: איך לפנק, איך לתת, ואיך למצות עד תום את הנחת מהפלא ששמו "נכדים".

לסבתות של ילדי המעונות השיקומיים של "פתחיה" לא היה מעולם ספר הדרכה כזה. סבתאות מיוחדת היא כזו בכל מובן – ומי יעניק לה את המענה הייחודי שלה? מי יעזור לסבתא לתקשר עם הנכד המיוחד שלה, לתמוך בהוריו – ילדיה המתמודדים, ולהתמודד בעצמה עם האתגר האישי שלה ועם אינספור הרגשות הנלווים אליו?

לסבתות של ילדי "פתחיה" יש, במקום ספר הדרכה, מענה הרבה יותר אישי, מדויק ומותאם: הצוות הרגיש, הערני והמשקיען של "פתחיה" זיהה את הצורך העמוק שעלה מן השטח, את כמיהתן של הסבתות שמישהו ייתן גם להן – נוסף להורי הילדים עצמם – את הכוח ואת הכלים לתקשורת מיטבית עם הנכדים; והוא יצר גם עבורן מעטפת חמה של קשב, תמיכה והכוונה מעשית.

תוכלו לראות חלק מהעשייה המפעימה הזאת בתמונות הנלוות: במסיבות החנוכה במעונות השיקומיים השתתפו גם הסבתות של הילדים שלנו, חגגו אתנו, וזכו לשעת-איכות משלהן: סדנה קבוצתית עם העובדות הסוציאליות, שבמהלכה הועלו שאלות, הוצפו קשיים והחשוב מכל – ניתנה תמיכה והוענקו כלים מעשיים לתקשורת עם הנכדים וההורים.

הסבתות המופלאות הללו לא חסכו מאמץ, והגיעו מכל רחבי הארץ למסיבות החנוכה במעונות. ההדים החיוביים והמשובים הנלהבים מעידים ש – וודאי, היה כדאי!