לוקחים אוויר, נהנים חופשי

לילדים לקויי התפתחות אין חופש אף פעם. בכל רגע נתון בחייהם הם צריכים לעבוד קשה, וללמוד בלי סוף, כדי להצליח בפעולות הפשוטות ביותר שאתם ואנחנו עושים אלפי פעמים ביממה. אבל קייטנות הקיץ של "פתחיה", מעצמת החינוך המיוחד לגיל הרך, נתנו להם את ההזדמנות הנדירה להנות הכי חופשי שאפשר! 740 ילדים מכל רחבי הארץ נהנו בלי הפסקה מפעילויות המותאמות לרמתם, ליכולותיהם ולפוטנציאל שלהם מתוכניות מושקעות ומאטרקציות כבירות.

להורדת הקובץ לחצ/י כאן

לילדים יש חלומות שמעסיקים אותם. "פליימוביל" הוא אחד הנחשבים והפופולריים שבהם. איזה ילד יוותר על פעילות של פליימוביל מתקדם ומשוכלל, שמעשיר את עולמו הדמיוני ויוצק לתוכו שפע של הנאה?
ילדי החינוך המיוחד "פתחיה" דווקא מימשו את החלום הזה. במסגרת קייטנות מרתקות בהן משתתפים 740 ילדים בגילאי 3-7 מכל רחבי הארץ, באו הילדים עם מפעיליהם בסיוע צוותים מקצועיים לאירוע חברתי מרכזי שהתקיים בירושלים במיוחד עבורם.
הפעילות, בשיתוף "ממלכת הפליימוביל", התקיימה בשטח רחב-ממדים במיתחם הטובל בנוף פסטורלי מדהים, ובו התנהלו פעילויות מגוונות ומהנות לילדים בעלי מוגבלויות. באמצעות המתקנים המרהיבים יכלו הילדים לפתח לעצמם עולם דמיוני בהשראת מציאות החיים היומיומית.
הפעילות הציעה לילדים משב רוח ופסק זמן מעמל יומם ומאמצי שיגרה תובענית – נחלתם הקבועה בסדר יום לא קל, שהתחלפו בספורט אתגרי, טבע ומתקני שעשועים. בין השאר נהנו הילדים מתיאטרון בובות, הפעלה בג'מבורי, מתנפחים, הפעלות בבלונים ועוד כהנה וכהנה.

למקום הגיעו גם אורחים חשובים. במהלך ההפעלה באו לחזות מקרוב בפעילות העניפה של פתחיה – חברי מועצת העיר ירושלים – הר' צביקה כהן, מחזיק תיק החינוך, הר' אברהם בצלאל, מחזיק תיק ספורט חרדי והארנונה. הר' פיני עזרא, מחזיק תיק מורשת מן המזרח, שנבצר ממנו להגיע, שיגר את עוזרו – הר' יעקב קדושים.

את פניהם קיבל מנכ"ל פתחיה, הרב ישראל גולדקנופף וצוות הפיקוח, שסקרו בפני האורחים את פעילותה של רשת פתחיה המתברכת בצוות מסור ומקצועי שנותן מענה לכל ילד ולכל צורך אינדיבידואלי. הם הציגו בפניהם את ההיקף של הרשת הפועלת לסייע לילדים בעלי לקויות שונות, שפה, תקשורת ועוד, וזאת לצד מרפאות להתפתחות הילד של פתחיה.

כמה טבעי הסלוגן שטבע פתחיה: "כל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו". מחזיק תיק החינוך הרב צביקה כהן שהתקשה להסתיר את התפעלותו ממראה עיניו אמר למשתתפי הסיור כי "עכשיו יש כבר כמה מבוגרים שמאמינים בהם". ואכן, גם שאר חברי מועצת העיר ובכירי העירייה התרגשו מהעשייה הברוכה וההשקעה בילדים, והביעו הערכה לפתחיה הפועלת בכל דרך להקל גם על ההורים בארגון ימי נופש והבראה שנתיים לאמהות הילדים, כדי להטעין אותן בכוחות מחודשים.
מנכ"ל רשת הגנים והמעונות "בית יעקב" ויו"ר הנהלת פתחיה, הרב יצחק גולדקנופף, שהגיע אף הוא לסיור לחוות מקרוב את הפעילות החדשנית, ביטא את תרומת "פתחיה" לחיבור הרגשי העמוק של הורים וילדיהם כפי שנראה לעין כל באירועים כאלה. הוא ציין בסיפוק את תנופת הפעילות הבלתי-נלאית של פתחיה, שמוסיפה עוד ועוד נדבכים כדי לקדם את הילדים להישגים נוספים.
עבור הרב אברהם בצלאל, לא היה כל חדש בפעילות פתחיה. לפני כשנה העביר את לשכתו למספר ימים למרכז "גדלים ביחד" של פתחיה, לצורך מתן סיוע והכוונה בנושא הארנונה להורי הילדים הלומדים בגנים והמעונות השיקומיים של פתחיה. כעת נוכח בצלאל גם בפעילות המקצועית עם הילדים – מקרוב.
יצויין, כי צוות הקייטנות של פתחיה כולו עבר הכשרה לחינוך מיוחד והוא מתאים כל תכנית לרמת הילד וגילו. הילדים שהשתתפו בפעילות קייטנות "פתחיה" באו לפעילות המרכזית ממודיעין, ירושלים, בית שמש, ביתר, טלזסטון, ערד ובני ברק.

במיפגש הבכירים הועלה על נס פעלה של הגב' ברכה קוק, רכזת הקייטנות וצהרונים בפתחיה, שבכשרון רב ריכזה את הארגון הלוגיסטי המורכב של הפעילות המרכזית בירושלים, תוך חשיבה על כל פרט והביאה להצלחה רבתי של האירוע.