היום: חנוכת הבית למרכז 'גדלים ביחד' | מהעיתונות

המרכז לקידום ליווי ותמיכת הורי ילדים מיוחדים ובני משפחותיהם החל כבר לפעול בהצלחה רבה

במעמד רבנים ואישי ציבור, יתקיים הערב מעמד חנוכת הבית וטקס קביעת המזוזות למרכז "גדלים ביחד" החדש ברח' ים סוף בירושלים. מרכז גדלים ביחד הינו מרכז קידום ותמיכה להורים ולילדים בעלי צרכים מיוחדים. המרכז הוקם ע"י נשות מקצוע מתחומים שונים, במטרה לסייע, לכוון וללוות הורים לתינוקות בעלי עיכוב התפתחותי או בעלי תסמונות שונות. המרכז הינו בשורה של ממש בציבור החרדי. לראשונה, ייתן מרכז מקצועי וייחודי מענה אישי ופרטני לכל משפחה לה ילד עם עיכוב התפתחותי או בעיה מכל סוג שהוא כבר מלידה. הבעיה הינה מוכרת וידועה לכל מי שעוסק בתחום או ל"ע חווה זאת בבני משפחתו – מוסדות הרווחה ודומיהם, מעורים בהתמודדות הורים והאחים של הילד המיוחד, בעל עיכוב התפתחותי או אוטיזם, רק משלב ההשמה של הילד במוסד. דווקא בתקופה הראשונה בה המשפחה הכי זקוקה לתמיכה ולליווי, עברו ההורים והאחים ייסורי נפש וגוף.
הערב, בחסדי ה', לאחר שנים של חשיבה ותכנון, ולאחר חודשים ארוכים של הצלחה במודלי הפעלת ופתיחת המרכז החדש, ייחנך באופן רשמי כל המרכז כולו ויקבעו המזוזות בכל חדרי הטיפול. בטקס חנוכת המרכז החדש, ייטלו חלק גם יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם וח"כ אלי אללוף, יו"ר ועדת הרווחה והבריאות אשר באים להתרשם ולהכיר את הגוף הוולונטרי הראשון שהוקם מממוקד מטרה להקשיב, לתמוך וללוות באווירה חמה ומשפחתית ובצורה מקצועית, את כל בני המשפחות לילדים המיוחדים. המרכז הייחודי ילווה ע"י צוות עובדות מנוסות ומקצועיות ויזכה לליווי צמוד ומסור של פרופ' אורנוי, מומחה בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד. כמו כן, חלק מרכזי בניהול מרכז 'גדלים ביחד', ייעשה ע"י הורים שחוו ועברו את הדרך החדשה והבלתי צפויה הזאת.
המרכז החדש שייחנך הערב הונצח לזכרה של הרבנית מלכה גולדקנופף ע"ה שהלכה לעולמה בשנה זו, ולוותה את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים בעזרה תושייה ותפילה. בנה הרב יצחק גולדקנופף אומר לקראת המעמד הערב כי "אירוע זה מרגש הוא במיוחד ומסמל הוא עשיה מיטבית כדי שגם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, יגדלו לילדים בריאים! זכינו שהמרכז יישא את שמה של אמי ע"ה אשר חלמה כל ימיה לראות במקום משוכלל שכזה אשר ילווה את הילדים בעלי צרכים מיוחדים, ויסייע לבני המשפחה בשיח תמיכה משותף ובאווירה ייחודית וחווייתית שיועבר ע"י גורמי מקצוע".

עיתון המבשר
עיתון בקהילה
עיתון המודיע

gb_hamodia

להורדת הקובץ לחצ/י כאן

gb_amsalem