שר הרווחה חיים כץ סייר במפעלות החינוך | מהעיתונות

 שר הרווחה חיים כץ סייר במפעלות החינוך של רשת "בית יעקב" ו"פתחיה"

בישיבה משותפת בתום הסיור, הודה המנכ"ל הרב יצחק גולדקנופף לשר הרווחה שממשיך לפתח ולסייע לקידום רשת החינוך החרדית הגדולה לגיל הרך

המהפכה הגדולה של שירותי החינוך לגיל הרך והתאמתם לילדים בעלי צרכים מיוחדים בשיאה בעיר ירושלים, ושר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ הגיע לסיור מיוחד כדי לראות מקרוב את המהפכה על פני כמה תחנות בעיר ירושלים. את הסיור הובילו מנכ"ל רשת הגנים של "בית יעקב" ומייסד "פתחיה" הרב יצחק גולדקנופף יחד עם כל אנשי המקצוע של המעונות השיקומיים וגני הילדים לבעלי צרכים מיוחדים. תחילה סיירה הפמליה בראשות שר הרווחה בליווי כל צוות משרדו במעונות יום השיקומיים של רשת "פתחיה" ברמות ד', בגני השילוב ומעונות הרשת ברמות ג', ולבסוף הגיעו אל בית "שתילי אריה" בשכונת סנהדריה שם חזו מקרוב בכל מפעלות החינוך, ובעיקר בפנינת הכתר החדשה שבקומה החדשה בבית ,שתילי אריה" – מרכז "גדלים ביחד" – המרכז לליווי ותמיכה לילדים בעלי צרכים מיוחדים והוריהם.

שר הרווחה שסייר במעונות וגני השילוב, התרשם עמוקות כי רשת החינוך הגדולה בישראל לגיל הרך, מעמידה סטנדרטים גבוהים ביותר של מבני חינוך מהדור החדש, ובעיקר של משאב אנושי מצוין, מקצועי וערכי, המאייש את כל אגפי החינוך. שר הרווחה שוחח בסיור עם הגננות והסייעות והתרשם עמוקות מהעשייה החינוכית במקום. השר לא הסתיר את התפעלותו בכל תחנות הסיור מהמהפכה החינוכית והארגונית המאפשרת לכל ילד באשר הוא להגשים את חלומו, והכביר במילים חמות על מחוללי המוסדות ובראשם המנכ"ל הרב יצחק גולדקנופף, "אני מצדיע לכם אנשי החינוך החרדי בעיר ירושלים אשר אתם מקדמים את כל השירותים האלו לילדי המגזר החרדי ומאפשרים להם לקבל את כל מה ששייך על הצד הטוב ביותר. לא היה קשה לי לראות שכל אנשי רשת הגנים שע"י בית יעקב וכן אנשי "פתחיה" מתנהלים בצורה מקצועית ואנושית יוצאת מן הכלל, ונותנים את המיטב לטובת כל הילדים וצוות הגננות והמטפלות".

בתום הסיור, הגיע כאמור שר הרווחה לביקור ייחודי במרכז החדש שייסד הרב יצחק גולדקנופף מבית 'פתחיה' – מרכז 'גדלים ביחד'. המרכז החדש הוא המשך לפרויקט שהחל ברשת הגנים של בית יעקב וברשת פתחיה, שנוסד ע"מ לעזור להורים ומשפחות שמתמודדים עם ילדים מיוחדים וכל ילד עם עיכוב התפתחותי או בעיה מכל סוג שהוא. המרכז נותן מענה במגוון נושאים ותחומים להתמודדויות הרבות שעוברות המשפחות להן הצטרף ילד מיוחד. בסיור המקיף במרכז, נחשפו חברי משלחת שר הרווחה לחדרי הטיפולים הייחודים שהוכשרו לתמיכה וסיוע לילדים המיוחדים – החדרים מצוידים במיטב המתקנים והאביזרים. בנוסף, פגש השר את הצוות המקצועי שמלווה את ההורים מרגע שנחתה עליהם הבשורה המטלטלת על היותם הורים לילד עם תסמונת דאון או מגבלות מסוגים שונים.

את הסיור חתמו חברי משלחת השר יחד עם כל אנשי המקצוע של רשת החינוך הגדולה בשיראל "גני בית יעקב" ורשת "פתחיה" בישיבה משותפת ומקצועית. מנכ"ל המוסדות הרב יצחק גולדקנופף שפתח את הישיבה, הודה תחילה לשר הרווחה במילים חמות ונרגשות: "בחרת לפתוח את מושב הקיץ של הכנסת, בסיור מיוחד אצל הרשת החינוכית הגדולה ביותר בישראל לגיל הרך. ואתם – הפמליה הנלווית לסיור עם שר העבודה והרווחה מופקדים על ההון האנושי היקר ביותר במדינת ישראל , אני בטוח שכל אחד ואחת מכן, עושים דברים גדולים מאד למען מדינתנו, למען התושבים ולמען הכלל והפרט"

בקול נרגש, תיאר הרב גולדקנופף את עבודת הקודש היומיומית של אנשי החינוך ב"פתחיה" וברשת גני בית יעקב, "ביום זה, נחשפת לקול אחר שאינך שומע תמיד, הקול הזה הזועק מליבותיהם של ילדי הגיל הרך, אלו שעדיין לא למדו לדבר או עדיין לא הגיעו לגיל שידעו לבטא כמונו את המשאלות שלהם. זהו קול חרישי, קול דממה, קול ערב ומתוק. מעורב לפעמים בשירה או בחיוך, לפעמים אפילו בבכי. בתוך הקולות המתוקים הללו של כ – (37,448) שלושים ושבע אלף ארבע מאות ארבעים ושמונה ילדים, הלומדים והמבקרים מידי יום במערכת החינוך של רשת גני ילדים ומעונות יום בית יעקב ומוסדות "פתחיה" לחינוך המיוחד, –  ילדים שנולדו עם צרכים מיוחדים פיגור או נכות וכיו"ב, קולם החרישי צועק אלינו: תנו לנו זכות לגדול ולפרוח כמו הילדים הרגילים. אנחנו למדנו שאת בליל הקולות של הילדים הרגילים והילדים המיוחדים, ניתן לחבר יחד, וליצור מהם מנגינה עריבה ומתוקה מאד – לה קראנו שילוב, זוהי שיטת השילוב של פתחיה. פתחיה היא נחשון השילוב בארץ ישראל, כך מעידים במשרד החינוך. ושילוב זה הוא רק היבט אחד מתוך העשייה האדירה של המעצמה הגדולה של ממלכת החינוך החרדית בגיל הרך, אשר פועלת לקדם ולפתח כל ילד באשר הוא עד שיקבל את הטוב ביותר".

"אני קורא לך מכאן" פנה הרב גולדקנופף לשר העבודה והרווחה, "נקראת היום הזה לסייע בידינו להמשיך ולשאת את השלהבת הזו בשותפות. תחזיק בה והיא תחזק גם אותך".

שר הרווחה חיים כץ הודה על הסיור ואמר:"  למדתי כאן היום על עולם עשייה שלם.  הרב גולדקונפף אתה זכיית להקים פרויקט חיים. אתם עושים כאן דברים חשובים.  אשרי מדינת ישראל שיש לה אנשים כמוך.  אשתדל לעמוד לימין המפעל החשוב ואפעל במשרד הרווחה שתחתי לסייע להמשך תנופת התרחבות".