הצטרפו למעונות שלנו – רישום

מעון יום שיקומי הוא מסגרת לפעוטות זכאי חוק אשר קיבלו אוהדה לאחר שעברו את "ועדת אורנוי".

לאחר לידת ילד בעל צרכים מיוחדים, או הורים החוששים לעיכוב התפתחותי או לקות כל שהיא, יפנו לעובדת הסוציאלית של קופת החולים על מנת לבחון את התאמת הילד למסגרת מעון יום שיקומי.

לאחר אבחון והמלצה על המשך תהליך לקבלת זכאות למעון יום שיקומי, על ההורים לפנות ללשכת הרווחה המקומית ולהגיש בקשה. מהלשכה המקומית תועבר הבקשה בצירוף המסמכים הנדרשים ללשכת המחוז ולמשרד הרווחה שם מתקיימות הוועדות.

המסמכים אותם יש להגיש, אחד או יותר, לעובד השיקום בלשכה המקומית:
  • אבחון מקיף מקופת חולים, בו מצוינת רמת התפקוד של הילד (רמת תפקוד של עד חצי מבני הגיל DQ=50).
  • אישור רופא ו/או קלינאית תקשורת שלילד יש בעיות אכילה, כאשר כל האכלה לוקחת יותר משעה.
  • אישור מביטוח לאומי על קבלת קצבת נכות לילד.

חשוב לציין, כי במסגרת הרחבת חוק מעונות יום שיקומיים, ילד שקבל אבחון מקופת חולים אך לא אושרה לו קצבת נכות מביטוח לאומי, יכול לפנות לוועדת השמה ולבקש זכאות למעון יום שיקומי, כמו כן, ילד בעל רמת תפקוד גבוהה מ 50 אך בעל רקע משפחתי מורכב, יכול אף הוא לקבל זכאות על רקע סוציאלי.

במהלך קבלת הזכאות והוועדות, חשוב כי הורים לפעוטות בעלי בעיות רפואיות נוספות הזקוקים למתן חמצן, גסטרו וכדומה, יציינו זאת, מאחר והם זכאים לשעות סיוע אינדיבידואליות במעון לאחר אישור ממשרד הבריאות.

עם קבלת אישור הזכאות למעון יום שיקומי, ההורים רשאים לבקר במספר מעונות רלוונטיים על מנת להתרשם מקרוב ולבקש מעון מועדף. והיה ובסופו של דבר ההורים בוחרים שלא להכניס את הילד למעון, אין לבחירה זו השלכה כל שהיא.

צוות "גדלים ביחד" עומד לרשות ההורים וישמח ללוות בתהליך הבירוקרטי הלא קל מבחינה רגשית.