ימי עיון והעשרה לצוות "פתחיה" במלון כינר גליל

מאות מטפלות מקצועיות, גננות מוסמכות וכל צוות המומחים של "פתחיה" מכל הארץ נהנו משורה של הרצאות, אירועים והפעלות אטרקטיביים במיוחד * בימי העיון הדריכו המנהלים את הצוות לקראת האתגרים החדשים לשנה"ל הבא בהרחבת והגדלת הרשת

 

בהמשך הדאגה להתפתחות החינוך החרדי המיוחד לגיל הרך וכחלק מהקשר המיוחד והמשותף של ההנהלה עם הצוות, יצאו כל עובדי רשת "פתחיה" מכל חלקי הארץ לימי נופש וגיבוש מיוחדים במלון כינר – גליל, אשר כללו מושבים מקצועיים ומעשירים לצד פעילויות הווי והנאה לשעות של החלפת כוח ואגירה מחדש לקראת שנה"ל הבעל"ט.

רשת 'פתחיה' מוסדות לחינוך מיוחד שהוקמה כדי לתת מענה לבעלי צרכים מיוחדים, הרחיבה את עשייתה בעשרות גנים ומעונות שיקומיים שנפתחו בפריסה רחבה ברחבי הארץ. הייחודית של מסגרות "פתחיה" שהינה 'אחות' לרשת "גני ילדים ומעונות יום בית יעקב", מאפשרת שילוב הילדים הלומדים בגני החינוך המיוחד עם גני הילדים הרגילים. ב"פתחיה" מאמינים כי גם לבעל הצרכים המיוחדים מגיע לחיות בסביבה בריאה ורגילה ולהרגיש שווה בין שווים. לשעות השילוב הקיימים בגני הילדים, יש הצלחה רבה וב"ה הודות לזה רואים ההורים בהתפתחות בן משפחתם בעל הצרכים המיוחדים. הצוותים המקצועיים של "פתחיה" מורכבים מבעלי ניסיון והכשרה בתחום החינוך מיוחד, שעובדות בכל סוגי הגנים המיוחדים הקיימים בפתחיה: גני שפה הנותנים מענה לילדים בעלי לקויות שפתיות ורגשיות, גנים לבעלי פיגור קל, תסמונות שונות, עיכוב התפתחותי וכדו'. מעבר להדרכה הפרטנית והליווי המקצועי שיש לכל איש צוות בא' מגני "פתחיה", מקיים הרשת מערך השתלמויות רחב המעביר ידע ומקצועיות בצורה אטרקטיבית ומושקעת.

גם הפעם במהלך ימי העיון של הרשת, זכו כל צוות העובדות המסור לפגוש בטובי המומחים אשר הגיעו לתת הרצאות ולהעניק כלים להתמודדויות שונות אותן הם חווים יום יום. ימי עיון אלו בתום שנת הלימודים, מסכמים שנה גדושה בשרשרת פעילות שנעשתה ברשת 'פתחיה' למען העובדות במשך כל השנה.

במהלך היום השני לימי העיון, נשא מנכ"ל 'פתחיה' הרב ישראל גולדקנופף שליט"א את ההרצאה המרכזית שעסקה בדמותה של הרשת ובשליחותה העיקרית. הרב גולדקנופף סיפר למשתתפות על המאמץ והיזע הרב שמשקיעים בהנהלה כדי שתוכלנה כל אחת להפיק את המרב ולקדם את הילדים המיוחדים שתחת טיפולה, ולתת מענה לכל הצרכים של הילד. הנ"ל  ציין את היות המערכת קשובה לכל פניה ובקשה לשביעות רצונן של ההורים והגננות, "גם מהותם של ימים אלו הם לקיים 'עירובי חצרות' ומפגש של כל הצוותות מכל הארץ יחד עם כל צוות ההנהלה המקצועית והפדגוגית".

המשתתפות הביעו את תודתן העמוקה למארגנות שהביאו עד לצפון הארץ את ההרצאות והתכניות המרתקות שציידו אותן בכלים חיוניים להעשרת התפקיד. בנוסף, ציינו המשתתפות כי האווירה הייחודית וההשקעה של הרשת לפרטי פרטים בכל מהלך ימי העיון, נתנו את הכוח לכולן לנוח ולאגור כוח להמשך הדרך, בתכניות הווי וגיבוש שנעשו בטוב טעם ודעת.

יחד עם זאת, במהלך ימי העיון בישרו מנהלי הרשת לעובדות על מגוון דרכי התייעלות שנעשו בממשק בין ההנהלה לצוות וזאת ע"מ להביא לתוצאות מקסימאליות בניהול השוטף של הרשת. כמו כן, הציגו המנהלים את כל ההיערכות לקראת שנה"ל הבאה, הכוללת גם שיח חדש עם אוכלוסיית דוברי השפה האנגלית ושיתופם בסיוע ועזרה בכל דרך שהיא למערכת החינוך המיוחד.

עיתון המבשר

עיתון המודיע