כרטיס הביקור שלנו

גני השפה של פתחיה מעניקים חממה חינוכית טיפולית מקדמת עבור ילדים שעברו ועדת השמה ונמצאו בעלי לקות שפתית ו/או רגשית. בגן שפה, בדרך כלל, לא יותר מ 12 תלמידים, מה שמאפשר מתן תשומת לב פרטנית לכל ילד בכל אחת מפעילויות הגן.

מטרת העל של גן שפה

לצמצם פערי התפתחות שונים בין הילד בעל הלקות לקבוצת בני גילו, להקנות לו כלים ומיומנויות ולהעצים את יכולותיו, על מנת שיוכל בהמשך להשתלב במסגרת החינוך הרגיל.

בגן השפה נהנה הילד מתוכנית לימודים מכוונת מטרות טיפוליות ומסל שעות טיפולים פרא רפואיים הכוללים טיפולים על ידי קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק ומרפאה רגשית. מעבר לסל זה, ב"פתחיה" מפתחים כל העת תוכניות העשרה המעצימות את מיומנויותיו ויוכולותיו של הילד. כך למשל, מקפידים כי גם בשעת הצהרון יישמר הרצף הטיפולי על ידי הדרכה שמקבל צוות הצהרון מצוות הגן, הן הפדגוגי והן הטיפולי.

גני השפה של פתחיה מעוצבים ומאובזרים ברמה גבוהה המהווה סביבה לימודית מזמינה ומאתגרת. בכל גן חדרי ספח לטיפולים אינדיבידואליים וניתן למצוא בהם ציוד טיפולי חדיש לצד ערכות אבחון עדכניות ומקצועיות.

צוות הגנים של "פתחיה" עובד בשיתוף פעולה עם צוות הפיקוח וההדרכה של משרד החינוך, עומד בקריטריונים הפדגוגיים והמקצועיים וזוכה להערכה רבה.

רק ב"פתחיה" – תוכנית השילוב

ב"פתחיה" זוכים התלמידים לתוכנית שילוב אופטימאלית, המתאפשרת תודות להיותה אחות לעמותת "גני ילדים בית יעקב". משאבים רבים מושקעים בבחירת המבנים ושיבוץ הכתות הסמוכות על מנת להפוך את השילוב לטבעי עבור ילדי גן השפה.

תוכנית שילוב אינדיבידואלית נתפרת לכל ילד בהתאם למטרות התל"א ובהתאם למטרת העל שהיא הכשרת הילד למעבר למסגרת החינוך הרגיל. עבור כל תלמיד נמצא הזמן המתאים בו הוא ירוויח את המקסימום משעת השילוב. כך נמצא תלמידים המשתלבים בגן הרגיל הסמוך בשעת יצירה, או דווקא בשעת הארוחה. מסיבות חגים, יום שישי וימי הולדת נחגגים במשותף.

 

כחלק מחינוך לאהבת ישראל, נתינה וקבלת האחר, קם מודל השילוב ההפוך, בו קבוצת הגן הרגיל משתלבת בפעילויות הנערכות בגן השפה, תוכנית המדגישה כי כל אחד יכול לתת, כל אחד נתרם אך גם תורם.